Παραθέτουμε παρακάτω το περιεχόμενό της επιστολής.
Προς Πεύκα, 1.5.2023
την Υποδ/νση Τροχαίας Θεσ/νίκης Αρ.πρωτ.31
Μαργαροπούλου 26
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Υπόψη: Α/Α΄ κ.Παπαδοπούλου Έλλη
Θέμα: Επικινδυνότητα της Λεωφόρου Παπανικολάου στα Πεύκα
Σχετικά: 1) Η με αρ.πρωτ.12/17.2.2023 επιστολή ΟΙΚΟ-ΟΡΑΜΑΤΟΣ σε Τροχαία και
Περιφέρεια
2) Η με αρ.πρωτ.1016/55/48-α΄/13.3.2023 απαντητική επιστολή Τροχαίας
3) Η με αρ.πρωτ.126530(1520)/8.3.2023 απαντητική επιστολή Περιφέρειας
4) Περίληψη των παραπάνω δύο επιστολών (2,3) με σχόλιο του συλλόγου ΟΙΚΟ-
ΟΡΑΜΑ
Μετά από θανατηφόρο δυστύχημα που έγινε στη Λεωφόρο Παπανικολάου στείλαμε στην υπηρεσία σας επιστολή (συν.1), σχετική με την επικινδυνότητα του παραπάνω δρόμου, την οποία κοινοποιήσαμε και στην αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας Κ.Μακεδονίας.
Σας ευχαριστούμε για την άμεση ανταπόκρισή σας και τις προτάσεις σας, όπως τις αναφέρετε στο απαντητικό σας έγγραφο (συν.2).
Παράλληλα, όμως, σας ενημερώνουμε ότι για το συγκεκριμένο θέμα λάβαμε απάντηση και από την Περιφέρεια (συν.3), την οποία και σας την κοινοποιούμε.
Από τη σύγκριση των δύο εγγράφων προκύπτει εμφανέστατη ασυμφωνία στις προτάσεις επίλυσης των προβλημάτων, κάτι που προκαλεί ανησυχία και απογοήτευση στους κατοίκους των Πεύκων.
Δημιουργούνται προβληματισμοί και ερωτήματα, όπως:
α) σε ένα τόσο πρόσφατο, χρονικά, έργο (“Πλακοστρώσεις πεζοδρομίων Λεωφ.Γ.Παπανικολάου”) και ενώ ήταν σε εξέλιξη η κατασκευή του 2ου Γυμνασίου Πεύκων, δεν έγινε πεζοδρόμηση στη στροφή Φιλύρου και έτσι σύμφωνα με το έγγραφο της Περιφέρειας δεν μπορούν να γίνουν και διαβάσεις, οι οποίες θα εξασφάλιζαν την ασφαλή διέλευση κυρίως των μαθητών.
β) Οι δύο διαβάσεις επί της Λεωφ. Παπανικολάου στους αριθμούς 81 και 103, οι οποίες δεν διαγραμμίστηκαν από την Περιφέρεια, επειδή δεν πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές (συν.3), συνεχίζουν ακόμη και σήμερα να έχουν τις πινακίδες του Κ.Ο.Κ. προκαλώντας σύγχυση στους πεζούς και αποτελώντας μεγάλο κίνδυνο για πρόκληση ατυχήματος. Η Περιφέρεια στο έγγραφό της προτείνει κάλυψη των πινακίδων.
γ) Η Περιφέρεια ζητάει την επαναχάραξη αυτών των διαβάσεων. Όμως σύμφωνα με το άρθρο 10 του ΚΟΚ (του Ν.2696/1999, ΦΕΚ 57/23.3.1999, Τεύχος Α΄- “Εγκατάσταση μέσων σήμανσης και σηματοδότησης”), που αναφέρεται στο έγγραφό σας, η Περιφέρεια είναι αρμόδια για τη χάραξή τους. Είχε κάνει λάθος πριν τέσσερα χρόνια και ζητάει τώρα την επαναχάραξή τους;
δ) Οι κάδοι στη διασταύρωση του Λιντλ (οδ.Ευτυχίας με Παπανικολάου), που εμποδίζουν την ορατότητα των οδηγών (σύμφωνα με το έγγραφο της Περιφέρειας), δεν έχουν απομακρυνθεί ακόμη.
ε) Η μέγιστη ταχύτητα παραμένει ακόμη στα 50 χλμ. μέσα στον οικισμό, ενώ η πρότασή σας είναι τα 40χλμ.
Τα δύο συγκεκριμένα έγγραφα της υπηρεσίας σας και της Περιφέρειας (συν.2,3) δημοσιεύτηκαν σε τρία τοπικά ειδησεογραφικά sites, συνοδευόμενα με μια περίληψη (συν.4) των διαφορετικών λύσεων που προτείνονται από τις δύο υπηρεσίες.
Ευελπιστούμε στη συνεργασία σας με την Περιφέρεια Κ.Μακεδονίας και τον Δήμο Νεάπολης-Συκεών, ώστε να μη θρηνήσουμε νέες ανθρώπινες απώλειες.
Με τιμή
Για το Δ.Σ. του συλλόγου ΟΙΚΟ-ΟΡΑΜΑ
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Κ.ΜΑΥΡΙΔΗΣ Α.ΔΟΥΜΑΝΟΓΛΟΥ
Κοινοποίηση:
1. ΤΜΗΜΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
Υποδ/νσης Τεχν.Έργων Μ.Ε.Θεσ/νίκης
Περιφέρεια Κ.Μακεδονίας
Στρωμνίτσης 53
Τ.Κ. 542 48 Θεσσαλονίκη
2. ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ
Υπόψη Γραμματέα κ.Σάββα Ιωάννη
Τάκη Οικονομίδη & Καθ.Ρωσσίδου 11
Τ.Κ. 546 55 Θεσσαλονίκη
3. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Περιφερειάρχη κ.Απόστολο Τζιτζικώστα
Βασ.Όλγας 198
4. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων
κ.Π.Μπίλλια
Στρωμνίτσης 53
Τ.Κ. 542 48 Θεσσαλονίκη