Προτάσεις του ΟΙΚΟ-ΟΡΑΜΑΤΟΣ για το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου για το 2018
Α. ΕΡΓΑ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΨΗΛΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
1. Ολοκλήρωση του αποχετευτικού δικτύου της πόλης.
2. Φροντίδα για τη σχολική στέγη και τις εκκρεμότητες που την αφορούν.
3. Διαπλάτυνση της Παπανικολάου από τα βενζινάδικα μέχρι τη στροφή Φιλύρου.
4. Ολοκλήρωση της Παπανικολάου με τα πεζοδρόμιά της (Β΄ φάση).
5. Ολοκλήρωση της Παπανικολάου με τα πεζοδρόμιά της (Γ΄ φάση).
6. Διάνοιξη και ασφαλτόστρωση οδών του οικισμού (όσες υπολείπονται).
7. Ολοκληρωμένη Κυκλοφοριακή μελέτη.
8. Δημιουργία πολιτιστικού κέντρου στα Πεύκα που θα περιλαμβάνει και Δημοτική Βιβλιοθήκη.
9. Άλσος Δελασάλ: αναστύλωση του πύργου, για χρήση του ως μουσείου. Καμία άλλη κατασκευή μέσα στο δάσος.
10. Επίλυση του θέματος του κολυμβητηρίου του ΔΕΛΑΣΑΛ. Να το πάρει ο δήμος και να το ολοκληρώσει.
Β. ΕΡΓΑ/ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΜΙΚΡΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Καταγράφουμε παρακάτω παρεμβάσεις που κρίνουμε επείγουσες για τα Πεύκα. Κάποιες από αυτές είναι μεγάλης ωφέλειας για τους πολίτες, αλλά μικρού κόστους.
1. Συγκρότηση μόνιμης ομάδας πυροπροστασίας με περιοδική εκπαίδευση.
2. Αποκατάσταση πρόσβασης στην ήδη υπάρχουσα πεζογέφυρα στον Ξηροπόταμο και κατασκευή 2ης σε άλλο σημείο του οικισμού.
3. Καθαρισμός των ρεμάτων με σεβασμό στο περιβάλλον, ώστε να μην αποτελούν σκουπιδότοπο, και διαμόρφωση μονοπατιών για περίπατο. Ιδιαίτερη περίπτωση αποτελεί ο Ξηροπόταμος, που βρίσκεται στη χαρακτηρισμένη περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και πρέπει να αναδειχθεί με πολύ προσεγμένες παρεμβάσεις.
4. Απόδοση στο κοινό των χώρων πρασίνου, αθλητισμού και δημόσιας ωφέλειας από την πολεοδομική εφαρμογή. Να διανοιχτούν όλοι οι χώροι στάθμευσης.
5. Σήμανση (διαγράμμιση-πινακίδες) διαβάσεων σε όλο το οδικό δίκτυο του οικισμού μας. Πεζογέφυρα στη στροφή Φιλύρου.
6. Πλακόστρωση πεζοδρομίων στα σημεία που υπάρχει κρασπέδωση, αλλά και όπου υπάρχει μετακίνηση μαθητών και συχνή μετακίνηση πεζών (π.χ. Μ.Ασίας για λαϊκή αγορά).
7. Διαμόρφωση του μονοπατιού των μαθητών στον φυσικό χώρο του λόφου που ξεκινά από την οδό Ειρήνης. Να υπενθυμίσουμε ότι δεκάδες μαθητές για πολλά χρόνια το χρησιμοποιούν για να πάνε στα σχολεία τους, σε μια περιοχή που δεν υπάρχουν πεζοδρόμια και να προσθέσουμε ότι για το θέμα αυτό οι μαθητές υλοποίησαν πρόγραμμα Ecomobility και κατέθεσαν τις προτάσεις τους στο Δήμο και ακόμη περιμένουν την υλοποίησή του.
8. Μελέτη και κατασκευή δικτύου ομβρίων σε επικίνδυνα σημεία (π.χ. Αρετής με Παπανικολάου, στροφή Φιλύρου κλπ).
9. Χαρακτηρισμός των οικοπέδων παλαιών πολεμιστών σε χώρους αθλητισμού, πρασίνου κλπ.
10. Βελτίωση και επισκευή κατεστραμμένων οδοστρωμάτων, ιδιαίτερα αυτών στους οποίους κατασκευάστηκε το δίκτυο αποχέτευσης.
11. Ανάπλαση και φωτισμός πάρκου Ειρήνης (απέναντι από το π. Δημαρχείο).
12. Απομάκρυνση πυλώνων υψηλής τάσης της ΔΕΗ μέσα από τον οικισμό.
13. Τακτική συντήρηση πυροφυλάκιου που δώρισε το ΟΙΚΟ-ΟΡΑΜΑ στο Δήμο.
14. Διορθώσεις ακατάλληλων αστικών φυτεύσεων. Να προχωρήσει ένα συστηματικό πρόγραμμα δενδροφυτεύσεων σε όλο τον οικισμό. Απελευθέρωση των πεζοδρομίων από παρκαρισμένα οχήματα, ακατάλληλα δένδρα και οτιδήποτε εμποδίζει την προσπέλαση σε ΑΜΕΑ, γέροντες, παιδικά καροτσάκια κλπ.
Θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:
-Οι προτάσεις του συλλόγου, που καταθέσαμε είναι κατά 95% ίδιες με τις προτάσεις που καταθέτουμε τα τελευταία 6-7 χρόνια και δεν υλοποιούνται.
-Δημιουργεί προβληματισμό η απουσία των πολιτών. Σίγουρα κάτι φταίει και χρειάζεται διερεύνηση. Μήπως οι πολίτες αισθάντονται ότι η συμμετοχή τους δεν είναι ουσιαστική και δεν έχει νόημα; Μήπως υπάρχει αμφισβήτηση γιαυτή τη διαδικασία της διαβούλευσης έτσι όπως γίνεται;
-Ο κ.Δήμαρχος δήλωσε ότι διέθεσε 25 εκατ.ευρώ για έργα στα Πεύκα. , ενώ λίγους μήνες πριν στα εγκαίνια του πάρκου Κοιμήσεως της Θεοτόκου δήλωσε ότι ξόδεψε 20 εκατ.. Νομίζουμε ότι μια κοστολογημένη κατάσταση αυτών των έργων θα λύσει τον προβληματισμό πολλών που το άκουσαν.
-Επίσης ο κ.Δήμαρχος δήλωσε ότι έκανε το έργο της αποχέτευσης στα Πεύκα ως έργο υποδομής. Θυμίζουμε ότι το έργο αυτό είχε τελειώσει σε ποσοστό 80% περίπου από την προηγούμενη δημοτική αρχή και μετά από 6,5 χρόνια Καλλικράτη δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη.