Τσιμέντο να γίνει

Τα προβλήματα σχολικής στέγης και υποδομών είναι μεγάλα στο Ρετζίκι και κάθε νέο έργο στα σχολεία γίνεται, κατά αρχήν, ευνοϊκά αποδεκτό. Έτσι η διαμόρφωση του προαύλιου χώρου του 3ου Δημοτικού, έγινε αποδεκτή με ενθουσιασμό και ανυπομονησία. Το 3ο Δημοτικό έχει σημαντικότερα και πιο επείγοντα προβλήματα, όμως δε θα σταθώ σε αυτά.

Τον ενθουσιασμό μας, σιγά σιγά, τον αντικαθιστάει η απογοήτευση, γιατί όχι μόνο ξοδεύονται χρήματα, αλλά η αυλή αντί να οργανώσει τους χώρους, ώστε να αυξήσει τη λειτουργικότητά τους, κάνει ακριβώς το αντίθετο φτιάχνοντας μια αυλή που τελικά δεν είναι φιλική στο παιδί και μάλιστα σε αρκετά σημεία κρύβει παγίδες για αυτό.

Θα αναφερθώ με συντομία σε μερικά παραδείγματα σχετικά με το γιατί κρίνω ότι η αυλή δεν είναι και τόσο φιλική στα παιδιά:

  • Ενώ ο χώρος προσφερόταν για τη διαμόρφωση αρκετών χώρων παιχνιδιού, ώστε να εξυπηρετήσει τις διάφορες ομαδοποιήσεις παιδιών στο παιχνίδι τους, μετά βίας προσφέρει δύο χώρους: γήπεδο καλαθοσφαίρισης και κεντρικό χώρο. Στο χώρο θα μπορούσαν άνετα να χωροθετηθούν επιπλέον ένα γήπεδο ποδοσφαίρου 5Χ5/Χειροσφαίρισης και ένα γήπεδο για τα αθλήματα της πετοσφαίρισης / αντισφαίρισης / πτεροσφαίρισης που θα δίνανε περισσότερους οργανωμένους χώρους παιχνιδιού για τα διαλείμματα, μέσα στη σχολική λειτουργία, αλλά και χώρους για αυτές τις δραστηριότητες στις δράσεις του Δήμου και της τοπικής κοινωνίας.

  • Ενδεικτικά αναφέρω επικίνδυνα σημεία:

1. Οι κερκίδες από κούτσουρα είναι επικίνδυνες, τόσο για αυτούς που κάθονται όσο και για αυτούς που παίζουν. Επιπλέον είναι και ακατάλληλες για χρήση στη γυμναστική.

2. Το ασύμμετρο παγκάκι: Η χαμηλή πλευρά του βρίσκεται σε διάδρομο παιχνιδιού που στενεύει λόγω της ύπαρξης δένδρου στο σημείο αυτό. Αν κυνηγιούνται δύο τρία παιδιά, είναι πολύ πιθανό να οδηγηθούν να πέσουν ή να χτυπήσουν στο σημείο αυτό.

3. Τα σκαλοπάτια της εισόδου που είναι ασύμμετρα αποτελούν κίνδυνο και ειδικά στην μία άκρη καθώς στενεύει ιδιαίτερα το σκαλοπάτι και ταυτόχρονα ψηλώνει αδικαιολόγητα.

  • Τσιμεντοποίησαν τα πάντα. Μπορεί τα παιδιά να είναι πιο καθαρά με το τσιμέντο, όμως όποιος πέσει χτυπάει. Το τσιμέντο ανεβάζει τη θερμοκρασία το καλοκαίρι και κρυώνει το χειμώνα. Το εμφανές τσιμέντο δε βοηθάει στην απορρόφηση του νερού της βροχής. Δημιουργεί με το παραμικρό λιμνούλες νερού και πλημμυρικά φαινόμενα ευκολότερα. Η αυλή έχει ως βασικό διακοσμητικό στοιχείο την ψευδοκυβόπετρα. Ήταν αυτή η αρχική από το σχέδιο πρόβλεψη ή αποτέλεσε τη φτηνή εναλλακτική λύση; Η κυβόπετρα επιτρέπει την απορρόφηση του νερού όταν έχει υπόστρωμα άμμου και χώμα. Δεν έχει μείνει χώρος ατσιμεντάριστος για αρκετό πράσινο και τη δημιουργία μαθητικού κήπου.

  • Αν είχε δημιουργηθεί κανονική κερκίδα που να μπορεί να υπερκαλύψει τις ανάγκες του σχολείου θα μπορούσε να εξυπηρετήσει ουσιαστικά όχι μόνο αθλητικές, αλλά και άλλες εκδηλώσεις και γιορτές. Η κερκίδα που φτιάχτηκε, είναι διακοσμητική και μετά βίας μπορεί να καλύψει μία τάξη.
  • Έχει δημιουργηθεί μια τεράστια συρόμενη πόρτα που μάλλον είναι για την είσοδο οχημάτων στην αυλή. Δεν μπορεί να θεωρηθεί ως έξοδος κινδύνου, γιατί είναι δυσκίνητη. Αλλά ούτε υπάρχει σχετικός διάδρομος για την κίνηση οχήματος στην αυλή του σχολείου, καθώς υπάρχουν κατασκευές μπροστά της. Ελπίζω να μην κόψουν το δέντρο που υπάρχει δίπλα.

Το ερώτημα είναι ποιοι αποφάσισαν να ξοδευτούν τόσα χρήματα για αυτό το από πρώτη άποψη καλαίσθητο, αλλά επικίνδυνο και μη λειτουργικό έργο; Ποιος θα απολογηθεί στα παιδιά που δεν θα μπορούν να παίζουν εξαιτίας των αυθαίρετων κατασκευών του; Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη αν χτυπήσουν παιδιά στα επικίνδυνα σημεία που επισημάνθηκαν; Ο Δήμαρχος, το Δημοτικό Συμβούλιο, ο διευθυντής του σχολείου, ο εφημερεύων εκπαιδευτικός ή μήπως ο ΕΛΟΤ, ο αρχιτέκτονας, ο εργολάβος;

Όλα τα έργα μπορεί να έχουν αστοχίες ή αδυναμίες. Το πρόβλημα είναι μια πατερναλιστική νοοτροπία που, χωρίς ουσιαστική διαβούλευση με την κοινότητα (τη μικρή κοινωνία εννοώ) και χωρίς πραγματική δημοκρατική και συνεργατική παιδεία, επιθυμεί να λύσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε οι κάτοικοι των Πεύκων χωρίς να τους εμπλέκει.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε δημόσια εκδήλωση του Δήμου, που αναφέρθηκαν τα παραπάνω, αντί να ζητήσει ο Δήμαρχος περισσότερες πληροφορίες για να εξετάσει την ουσία των προαναφερόμενων, όπως θα έκανε ένας Δήμαρχος που δεν τα ξέρει όλα, αλλά έχει πραγματική αγωνία για την αποτελεσματικότητα των έργων του, μας παρακίνησε να κάνουμε μήνυση για έκθεση σε κίνδυνο. Μα έτσι δεν είναι η δημόσια διαβούλευση. Η δημόσια διαβούλευση πάντα ωφελεί τόσο τον τόπο, όσο και αυτόν που την κάνει και την αξιοποιεί για να ακούσει τις ιδέες και απόψεις που διατρέχουν την κοινότητα.

Πιστεύω ότι είναι παραγωγικότερο να παραδεχτεί τα τυχόν λάθη ή αδυναμίες και να διορθωθούν, από μια προσχηματική απάντηση στη λογική ότι ο Δήμος δεν κάνει λάθη.

Με την αγωνία ενός απλού πολίτη και απλού μέλους του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του εν λόγω σχολείου.

Θανάσης Μακρής
 
 

 

Check Also

Σινεμά στα Πεύκα: Υπέροχες μέρες (Perfect days)

Η κινηματογραφική λέσχη του ΟΙΚΟ-ΟΡΑΜΑΤΟΣ “Σινεμά στα Πεύκα” συνεχίζει τις προβολές της με την ταινία …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *