ΣΙΝΕΜΑ ΣΤΑ ΠΕΥΚΑ: Ex machina

Η κινηματογραφική λέσχη του ΟΙΚΟ-ΟΡΑΜΑΤΟΣ «Σινεμά στα Πεύκα» συνεχίζει τις προβολές της με ένα νέο αφιέρωμα: στην ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ.

Πρώτη ταινία το Ex Machina του Alex Garland

Παίζουν:  Domhnall Gleeson, Oscar Isaac, Alicia Vikander

Το Ex Machina δεν είναι γι’ αυτούς που περιμένουν sci-fi με δράση, τρέξιμο, εκρήξεις και ό,τι συνεπάγεται αυτό το είδος που κατακλύζει πλέον τις μεγάλες οθόνες. Είναι το μοναδικό αυτό είδος sci-fi, που σε κάνει να σκεφτείς, να συζητήσεις, να έρθεις στη θέση των πρωταγωνιστών. Είναι το είδος επιστημονικής φαντασίας που ελκύει θαυμαστές από πολλά άλλα είδη, είτε αυτό είναι δράμα, είτε είναι κοινωνικοφιλοσοφία. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως η ταινία είναι άχαρη ή βαρετή. Κάθε άλλο, χαρίζει με έναν ιδιαίτερο τρόπο μια μοναδική ένταση, συνδυασμένη με μοντέρνα, όμορφη εικόνα και ένα καθηλωτικό σενάριο.

Στο επίκεντρο του Ex Machina βρίσκεται ο Caleb (Domhnall Gleeson), ο οποίος κερδίζει τη μοναδική ευκαιρία να συμμετάσχει σε ένα επαναστατικό πείραμα που αφορά την τεχνητή νοημοσύνη. Ο νεαρός προγραμματιστής θα πάει στο απομονωμένο σπίτι του εργοδότη του (Oscar Isaac), όπου θα κρίνει, μέσω της δοκιμασίας Τούρινγκ, την τελευταία του δημιουργία: ένα όμορφο Android που ονομάζεται Ava (Alicia Vikander).

Το Ex Machina φέρνει στο προσκήνιο το είδος της υπαρξιακής τρομοκρατίας που, αν και αποτυπώνεται σε χαρτί και οθόνη εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αποκτά στις μέρες μια πιο ιδιαίτερη σημασία, αν αναλογιστεί κανείς την τωρινή σχέση του ανθρώπου με την τεχνολογία. Η ταινία θέτει σε κάθε της σκηνή ερωτήματα υπαρξιακής, κοινωνικής και ανθρωπιστικής φύσεως, ενώ τοποθετεί τον θεατή και στους τρεις πρωταγωνιστικούς ρόλους, μεταφέροντάς τον άμεσα και αβίαστα στο μοναδικό, μοντέρνο περιβάλλον της. Το αιχμηρό σενάριο του Garland σε βάζει σε υποψίες από την πρώτη στιγμή πως τα θέματα που σου παρουσιάζονται, μόνο επιφανειακά δεν είναι, και με όπλο τη σιγαλή του σκηνοθεσία, σε εκτοπίζει στα πολλά ενδεχόμενα εξέλιξης, χαρίζοντας τελικά ένα άκρως ενδιαφέρον κινηματογραφικό ταξίδι εσωτερικής αναζήτησης.

O, όπως πάντα, τρομερός Oscar Isaac ενσαρκώνει έναν δημιουργό, με κυρίαρχο και δυναμικό χαρακτήρα, του οποίου η ματαιοδοξία και το σύνδρομο του Θεού αποτυπώνονται με απόλυτη επιτυχία χάρη στο μοναδικό ταλέντο του ηθοποιού. Από την άλλη, ο Domhnall Gleeson, αντικατοπτρίζει την αθώα και αγνή φύση του νεότερου ανθρώπου, που μοναδικό σκοπό έχει την εξερεύνηση και την αναζήτηση των απαντήσεων στα πολλά ερωτηματικά του. Ωστόσο, την παράσταση κλέβει η Alicia Vikander, της οποίας η κομψή κίνηση όλου του σώματός της, σε συνδυασμό με τις αχνές και ήρεμες εκφράσεις του προσώπου της, αποδίδουν τελικά μια Ava τόσο τεχνητή και ταυτόχρονα αληθινή, που καθηλώνει τον θεατή σε κάθε της σκηνή.

– Ο τίτλος προέρχεται από τη λατινική φράση «Deus Ex-Machina», που σημαίνει «Από μηχανής Θεός» που με τη σειρά του προέρχεται από τις ορολογίες της ελληνικής τραγωδίας.

– Ο σκηνοθέτης περιγράφει το μέλλον που παρουσιάζεται στην ταινία ως «δέκα λεπτά μακριά από τώρα».

Η ταινία θα προβληθεί την Κυριακή 15 Απριλίου στις 20.30 στο πρώην δημαρχείο Πεύκων.

Την παρουσίαση θα κάνει ο μεταπτυχιακός φοιτητής Κωνσταντίνος Λαμπρίδης, ταυτόχρονα με μια μικρή αναφορά στην «Τεχνητή Νοημοσύνη».

Check Also

ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΙΟΥΝΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ-ΣΥΚΕΏΝ

Η Εβδομάδα Εθελοντικής Αιμοδοσίας και Κοινωνικής Προσφοράς, ξεκινάει το Σάββατο 23 Ιουνίου 2018, και θα …